{{$index+1}}. {{step.name}}
{{vm.errorMessage}}

Veelgestelde vragen

Heeft u een storing van uw  cv ketel? Neemt u dan contact op met Energiewacht via 088-5553000. U kunt met hen een afspraak maken. 

 

De meeste vocht- en schimmelproblemen komen doordat er in de woning onvoldoende aanvoer van frisse lucht is. Het advies is dan ook om vaker te ventileren. In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd hoe u goed kunt ventileren.

Blijft u last houden van vocht- en schimmelproblemen? Dien dan een reparatieverzoek bij ons in. Dit regelt u via Mijn Sité.

Lid van het Servicefonds
Als u lid bent van het Servicefonds, dan mag u zelf rechtstreeks contact opnemen met Van der Velden. Zij zijn 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar op telefoonnummer (026) 321 53 16.

Geen lid van het Servicefonds
Bent u geen lid van het Servicefonds, dan kunt u ook contact opnemen met Van der Velden (of een ander ontstoppingsbedrijf), maar zijn de kosten voor de ontstopping voor uzelf.

Check eerst of er sprake is van een netstoring
U kunt dit eenvoudig controleren bij uw buren: bij een netstoring hebben zij ook geen stroom. Belt u dan het nationale storingsnummer 0800 - 9009.

Alleen een storing in uw woning? Doe de stekkerproef
Is er alleen geen stroom meer in uw eigen woning, dan kunt u eerst een zogenaamde stekkerproef uitvoeren om te achterhalen of de stroomstoring wordt veroorzaakt door een elektrisch apparaat. U haalt hiervoor alle stekkers uit het stopcontact. Denkt u ook aan stekkers van inbouwapparatuur zoals een afzuigkap en de cv. Vervolgens zet u de knop van de aardlekschakelaar weer om en steekt u één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zo ziet u welk apparaat een probleem oplevert. Mocht blijken dat één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt, dan zijn de kosten voor uzelf.

Ligt het niet aan uw eigen apparaten, dien dan een reparatieverzoek in via Mijn Sité. 

Wij hebben een groot aantal woningen in ons bezit, circa 8.000. Wij kunnen al deze woningen, helaas, niet tegelijk opknappen. Daarom maken wij keuzes welke woningen de hoogste prioriteit hebben en of we het werk kunnen combineren met andere werkzaamheden, zoals een schilderbeurt. We bekijken jaarlijks welke woningen in dat jaar aan de beurt zijn voor een opknapbeurt. Uiteraard informeren wij u tijdig, wanneer uw woning aan de beurt is.

Deze kunt u doorgeven door een reparatie te melden via Mijn Sité. Een medewerker van Sité of het onderhoudsbedrijf neemt dan contact met u op.

Servicekosten
Servicekosten zijn vergoedingen voor leveringen en diensten die Sité naast de kale huur via een maandelijks voorschotbedrag in rekening brengt. U betaalt hiermee voor diensten die wij leveren voor de gemeenschappelijke ruimten in uw appartementengebouw.

  • Uiterlijk 1 juli hebben de (oud)huurders van woongebouwen de afrekening van de servicekosten ontvangen.
  • Sité stuurt huurders van appartementencomplexen jaarlijks voor 1 januari een bericht met daarin de begroting van de servicekosten en een huurspecificatie.

Stookkosten
Stookkosten zijn de kosten voor het verwarmen van uw woning middels een centrale ketel. Voor deze kosten is een voorschotbedrag opgenomen in uw maandelijkse huurprijs. De periode die op de afrekening staat gaat over het hele jaar. In de afrekening wordt rekening gehouden met de periode van bewoning.

  • Uiterlijk 1 juli hebben de (oud)huurders van woongebouwen de afrekening stookkosten ontvangen. 

Algemeen
Bij de woongebouwen met stook- en servicekosten worden de afrekeningen elk jaar binnen de wettelijke termijnen afgerekend en voldoet het beleid aan de wetgeving en aan de uitgangspunten van de Huurcommissie.

Bent u niet tevreden over de schoonmaak, het onderhoud van de tuinen of het achterpad in of rondom uw complex? Dan kunt u via Mijn Sité het formulier 'Ik heb een vraag' invullen.

-

-

-

-

-

-

-

Om uw verbruik te kunnen bekijken, moet u een account aanmaken bij Ista. In deze handleiding leest u hoe u dit doet.

-

-

-

-

Voor meer informatie staat hieronder een instructiefilmpje.