Veelgestelde vragen
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een hoog stroom- en/of gasverbruik.
Elektrische apparaten in uw woning
Misschien heeft u verouderde elektrische apparaten met een laag energielabel in huis. Deze verbruiken veel stroom. Ook apparatuur zoals een wasdroger en elektrische kacheltjes verbruiken veel stroom. En gebruikt u al spaarlampen of ledverlichting?
Stookgedrag
Misschien is uw stookgedrag veranderd. Is er bijvoorbeeld een stengere winter geweest? Dan is het logisch dat u meer gestookt heeft. Ook kan het zijn dat u, zonder dat u het doorheeft, de radiotoren voluit aan heeft staan in ruimtes waar u niet veel bent. Bijvoorbeeld in de slaapkamer.
Nieuwe energieleverancier
De overstap naar een andere energieleverancier kan uiteindelijk een vertekend beeld geven. De mogelijkheid bestaat dat u een te laag voorschotbedrag heeft betaald en achteraf meer moet bijbetalen.
Energiebespaartips
Kijkt u eens op onze website of op de website van het Energieloket Achterhoek voor tips over energiebesparing.
Misschien is er sprake van een lekkage. Om dit te testen draait u de hoofdkraan dicht. Deze hoofdkraan bevindt zich meestal in de meterkast. Kijk vervolgens of de watermeter blijft doorlopen.
Blijft de watermeter doorlopen?
Als na het dichtdraaien van de hoofdkraan de watermeter doorloopt, is er ergens een lekkage. Probeer (via de kruipruimte) te achterhalen waar de lekkage zich bevindt. Log vervolgens in op Mijn Sité en meld een reparatieverzoek. Dan komt er een vakman of installateur bij u langs.
Staat de watermeter stil?
Als na het dichtdraaien van de hoofdkraan de watermeter stilstaat, is er geen lekkage aan de waterleiding. Neemt u dan contact op met Vitens. Let u hierbij wel op dat als Vitens bij de controle niets vindt, de (vaak flinke) kosten voor uzelf zijn.
Let op: Wij geven geen opdracht voor reparatie en geen vergoeding als u zelf verantwoordelijk bent voor de kapotte waterleiding.
Door kleine aanpassingen in uw gedrag, slim omgaan met apparaten en met kleine maatregelen in uw woning, kunt u maandelijks flink wat energie besparen. Dit is goed is voor onze aarde, maar zorgt ook voor lagere energielasten. In dit filmpje leggen we uit wat u kunt doen om energie te besparen in uw woning.
Om te zien óf en hoeveel huurtoeslag u kunt ontvangen, kunt u een proefberekening laten maken. Op de website van de Belastingdienst vindt u nog meer informatie over huurtoeslag. Ook kunt u hier direct huurtoeslag aanvragen.
Komt u er niet uit?
Neem dan contact op met de Belastingdienst via 0800-0543 (gratis nummer).
Het kan voorkomen dat u onverwacht in een andere financiële situatie terechtkomt, of problemen heeft waardoor u uw huur niet op tijd kunt betalen. Blijf daar niet mee zitten en neem contact met ons op. Dan bespreken we uw situatie persoonlijk en kunnen we u mogelijk helpen.
Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen. Dit is onder andere afhankelijk van uw persoonlijke situatie en de reden dat u de huur niet kunt betalen. Het is niet mogelijk om op een andere datum te betalen dan de eerste van de maand. Als u contact met ons opneemt, maken wij een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Wij kijken samen met u naar oplossingen.
Heeft u ons gebeld dat u de huur heeft overgemaakt, maar heeft u toch een aanmaningsbrief ontvangen? Onze excuses. Uw melding en de aanmaningsbrief hebben elkaar gekruist. U kunt deze aanmaningsbrief weggooien. Wij adviseren u de volgende keer vóór de eerste van de maand te betalen om deze aanmaningsbrief te voorkomen.
U kunt in Mijn Site uw openstaande facturen zien. Ook kunt u hier via IDeal direct uw huur betalen.
U checkt uw huurbetalingen heel eenvoudig via Mijn Sité. Als u bent ingelogd ziet u onder Mijn facturen alle openstaande facturen. Ziet u dat de huur nog niet is betaald? Dan kunt u hier ook direct via iDeal de huur betalen.
Een hogere huur dan uw buren
De huren zijn nu gemiddeld hoger dan vroeger. Als uw buren er al langer wonen, zijn zij mogelijk met een lagere huur begonnen. Als u nu een woning gaat huren, betaalt u de huurprijs van dit moment, waarbij de huurprijs in balans is met de kwaliteit van de woning.
Een lagere huur dan uw buren kan ook
Vanaf januari 2016 is de Woningwet aangepast. Woningcorporaties moeten passend toewijzen. Om voldoende betaalbare woningen te hebben voor mensen met een laag inkomen, zijn de huurprijzen van sommige woningen lager. Hierdoor kan het dus ook voorkomen dat u een lagere huur heeft dan uw buren.
Ook passen wij sinds 1 september 2024 het tweehurenbeleid toe op een deel van de woningen. Dit betekent dat de nieuwe huurprijs wordt verlaagd als de kandidaat woningzoekende of woningzoekenden een laag inkomen heeft of hebben.
Hoe wordt de huurprijs van een woning bepaald?
Voor het berekenen van de maximale huurprijs van een sociale huurwoning, hanteren we het woningwaarderingsstelsel, ook wel puntensysteem, van de overheid. Er worden punten gegeven voor bijvoorbeeld de oppervlakte van de kamers en het energielabel. De kwaliteit van de woning komt tot uitdrukking in de puntentelling.
Hoe meer voorzieningen, hoe meer punten en daaraan gekoppeld een hogere huurprijs. U kunt via Mijn Sité het puntenaantal van uw woning inzien. Sinds 1 september 2024 is het tweehurenbeleid ingegaan. Hierbij wordt op basis van het inkomen en de grootte van het huishouden bepaald of de woning voor een lagere prijs wordt verhuurd dan als er sprake is van een laag inkomen.
Controleren van uw maximale huurprijs
Wilt u weten of uw huurprijs klopt? Doe dan de Huurprijscheck. Zo weet u zeker dat u niet te veel huur betaalt.
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen bij ons. U leest hier hoe u dat kunt doen.
Regionale Geschillencommissie
Soms gebeurt het dat we er samen niet uitkomen. In dat geval kunt u zich wenden tot de onafhankelijke Regionale Geschillencommissie Oost-Gelderland.
Huurcommissie
Als u een klacht heeft over de hoogte van de huurprijs, de servicekosten of het onderhoud aan uw woning, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Huurcommissie. Bekijk hier voor welke onderwerpen u naar de Huurcommissie kunt stappen.
Kantonrechter
Als u het niet eens bent met de uitspraak van de regionale geschillencommissie of van de Huurcommissie, dan heeft u altijd nog de mogelijkheid om naar de kantonrechter te stappen.
Via Mijn Sité past u eenvoudig uw rekeningnummer aan. In dit filmpje leggen we u uit hoe u dit doet.
Wanneer gaat de wijziging in?
Geeft u de wijziging de eerste helft van de maand aan ons door? Dan wordt de huur de volgende keer van het nieuwe rekeningnummer afgeschreven.
Geeft u het nieuwe rekeningnummer later in de maand door? Dan wordt de volgende huur afgeschreven van het oude rekeningnummer. Pas de maand daarna vindt afschrijving van het nieuwe rekeningnummer plaats.
Deze kunt u doorgeven door een reparatie te melden via Mijn Sité. Een medewerker van Sité of het onderhoudsbedrijf neemt dan contact met u op.
Wij hebben een groot aantal woningen in ons bezit, circa 8.000. Wij kunnen al deze woningen, helaas, niet tegelijk opknappen. Daarom maken wij keuzes welke woningen de hoogste prioriteit hebben en of we het werk kunnen combineren met andere werkzaamheden, zoals een schilderbeurt. We bekijken jaarlijks welke woningen in dat jaar aan de beurt zijn voor een opknapbeurt. Uiteraard informeren wij u tijdig, wanneer uw woning aan de beurt is.
De meeste vocht- en schimmelproblemen komen doordat er in de woning onvoldoende aanvoer van frisse lucht is. Het advies is dan ook om vaker te ventileren. In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd hoe u goed kunt ventileren.
Blijft u last houden van vocht- en schimmelproblemen? Dien dan een reparatieverzoek bij ons in. Dit regelt u via Mijn Sité.
Heeft u een storing van uw cv ketel? Neemt u dan contact op met Energiewacht via 088-5553000. U kunt met hen een afspraak maken.
Lid van het Servicefonds
Als u lid bent van het Servicefonds, dan mag u zelf rechtstreeks contact opnemen met Van der Velden. Zij zijn 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar op telefoonnummer (026) 321 53 16.
Geen lid van het Servicefonds
Bent u geen lid van het Servicefonds, dan kunt u ook contact opnemen met Van der Velden (of een ander ontstoppingsbedrijf), maar zijn de kosten voor de ontstopping voor uzelf.
Check eerst of er sprake is van een netstoring
U kunt dit eenvoudig controleren bij uw buren: bij een netstoring hebben zij ook geen stroom. Belt u dan het nationale storingsnummer 0800 - 9009.
Alleen een storing in uw woning? Doe de stekkerproef
Is er alleen geen stroom meer in uw eigen woning, dan kunt u eerst een zogenaamde stekkerproef uitvoeren om te achterhalen of de stroomstoring wordt veroorzaakt door een elektrisch apparaat. U haalt hiervoor alle stekkers uit het stopcontact. Denkt u ook aan stekkers van inbouwapparatuur zoals een afzuigkap en de cv. Vervolgens zet u de knop van de aardlekschakelaar weer om en steekt u één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zo ziet u welk apparaat een probleem oplevert. Mocht blijken dat één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt, dan zijn de kosten voor uzelf.
Ligt het niet aan uw eigen apparaten, dien dan een reparatieverzoek in via Mijn Sité.
Servicekosten
Servicekosten zijn vergoedingen voor leveringen en diensten die Sité naast de kale huur via een maandelijks voorschotbedrag in rekening brengt. U betaalt hiermee voor diensten die wij leveren voor de gemeenschappelijke ruimten in uw appartementengebouw.
- Uiterlijk 1 juli hebben de (oud)huurders van woongebouwen de afrekening van de servicekosten ontvangen.
- Sité stuurt huurders van appartementencomplexen jaarlijks voor 1 januari een bericht met daarin de begroting van de servicekosten en een huurspecificatie.
Stookkosten
Stookkosten zijn de kosten voor het verwarmen van uw woning middels een centrale ketel. Voor deze kosten is een voorschotbedrag opgenomen in uw maandelijkse huurprijs. De periode die op de afrekening staat gaat over het hele jaar. In de afrekening wordt rekening gehouden met de periode van bewoning.
- Uiterlijk 1 juli hebben de (oud)huurders van woongebouwen de afrekening stookkosten ontvangen.
Algemeen
Bij de woongebouwen met stook- en servicekosten worden de afrekeningen elk jaar binnen de wettelijke termijnen afgerekend en voldoet het beleid aan de wetgeving en aan de uitgangspunten van de Huurcommissie.
Subsidiabele servicekosten zijn servicekosten die u mag meetellen in de berekening van de huurtoeslag. Voor deze kosten geldt vaak een maximumbedrag.
Er zijn vier soorten subsidiabele servicekosten:
- schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
- energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
- huismeesterkosten en
- kosten voor dienst- en recreatieruimten
Uw subsidiabele huur vindt u onder Mijn Huurcontract in Mijn Site. Op de website van de Belastingdienst vindt u meer informatie.
Als oude en nieuwe huurder regelt u onderling samen overname van goederen (bijvoorbeeld gordijnen of laminaatvloeren) en bepaalt u samen de eventuele waarde. Dit legt u vast op een overnameformulier die u van ons ontvangt. Sité is hierin geen partij. De nieuwe huurder is niet verplicht tot overname.
De huur van een woning, garage en/of parkeerplaats van Sité kunt u op elke werkdag van de maand opzeggen. De opzegtermijn is minimaal een maand, maximaal 3 maanden. U geeft de huuropzegging eenvoudig via Mijn Sité aan ons door.
Uw woningafrekening is een brief met de financiële stand van zaken van de woning die door u is opgezegd. Wanneer er geen bijzonderheden zijn, ontvangt u deze woningafrekening binnen 30 dagen na het inleveren van de sleutels.
Mochten er openstaande posten zijn, dan ziet u die op de woningafrekening staan. Ontvangt u geld terug? Dan ontvangt u dat binnen zeven dagen na de verzenddatum van de woningafrekening van ons.
Als u meer wilt weten over WMO aanpassingen in uw woning, neemt u dan contact op met uw gemeente.
- Gemeente Doetinchem, afdeling WMO (0314) 34 19 19 of via email info@buurtplein.nl
- Gemeente Bronckhorst, adeling WMO (0575) 75 02 50 of via email info@bronckhorst.nl
- Gemeente Oude IJsselstreek, afdeling WMO (0315) 20 92 292 of via email info@oude-ijsselstreek.nl
Sité, Wonion, Plavei, ProWonen en de Woonplaats bieden hun woningen aan op de gezamenlijke site www.thuisindeachterhoek.nl. Hier vindt u alle informatie over het inschrijven als woningzoekende, welke woningen er beschikbaar zijn, de verschillende manieren van toewijzen, urgentieaanvragen en de pagina waarop u zelf uw gegevens kunt beheren.
Alle informatie over urgentie leest u op de website van Thuis in de Achterhoek.
Als een woning geadverteerd wordt op de website van Thuis in de Achterhoek, heeft u drie dagen de tijd om de informatie van de woning te bekijken en te reageren. Om geen aanbod te missen, raden wij u aan om meerdere keren per week op de website te kijken. Een tipbericht instellen kan natuurlijk ook. U ontvangt dan een e-mail als er een woning beschikbaar komt die voldoet aan uw zoekprofiel.
Ja, u mag een aangeboden woning weigeren. Dit heeft geen consequenties voor uw inschrijving. Wel moet u ons hier over informeren per e-mail. Ook vragen wij u het acceptatieformulier aan ons terug te sturen.
Urgentieverklaring
Heeft u een urgentieverklaring en u weigert de aangeboden woning? Dan vervalt uw urgentieverklaring.
Sommige woningen worden direct aangeboden aan woningzoekenden met een urgentie of aan andere uitzonderingsgroepen, zoals woningzoekenden die via gemeente/COA aangedragen worden, huurders met medische beperkingen en een indicatie of instanties voor slachtoffers van huiselijk geweld. Maar bijvoorbeeld ook onze huurders die door sloop of groot onderhoud hun woning uit moeten (tijdelijk of definitief).
Deze woning adverteren we niet op de website www.thuisindeachterhoek.nl, maar wordt wel verantwoord.
Bent u niet tevreden over de schoonmaak, het onderhoud van de tuinen of het achterpad in of rondom uw complex? Dan kunt u via Mijn Sité het formulier 'Ik heb een vraag' invullen.
Verandert er verder niets in uw situatie, dan hoeft u niets te doen. Wij geven voor al onze woningen de nieuwe huurprijs per 1 juli door aan de Belastingdienst.
Let op
Het kan voorkomen dat de Belastingdienst u toch nog een formulier stuurt om uw nieuwe huurprijs door te geven. Vult u deze dan wel in en stuur deze terug naar de Belastingdienst. Want het kan voorkomen dat er bij het aanleveren van de nieuwe huurprijzen door Sité aan de Belastingdienst, iets niet goed is gegaan. Als huurder blijft u zelf verantwoordelijk voor de juiste gegevens bij de Belastingdienst.
Het huurcontract moet worden aangepast naar de (mede)huurder die op het adres blijft wonen. Dit doet u als volgt:
- De vertrekkende (mede)huurder schrijft zich bij de gemeente (afdeling Bevolking) uit op het adres.
- Vul via Mijn Sité het formulier Eenzijdige huuropzegging in. Hierop noteert u wie er in de woning blijft wonen.
U kunt schriftelijk bezwaar maken tegen de huuraanpassing tot 30 juni 2024. Het formulier hiervoor vraagt u aan bij het secretariaat van de Huurcommissie via telefoonnummer 1400 (lokaal tarief op werkdagen van 08-20.00 uur). U vindt het formulier ook op de website van de Huurcommissie. Uiterlijk 30 juni 2024 kunt het bezwaarformulier bij ons inleveren of mailen naar site@swd.nl.
Voor vragen over terugkoop van uw woning, kunt u contact opnemen met Tadjana van der Leeden of Tamara Hartog van Sité. Zij zijn te bereiken via tadjana.vanderleeden@swd.nl of tamara.hartog@swd.nl.
We werken er hard aan om onze woningen energiezuiniger te maken. Maar we kunnen natuurlijk niet alle woningen tegelijk doen. Daarom zijn we nu eerst begonnen met de minst energiezuinige woningen. Dit zijn woningen die een E, F of G energielabel hebben. Deze woningen worden geïsoleerd en ze krijgen in veel gevallen zonnepanelen. Soms kijken we ook of een woning zonder aardgas verwarmd kan worden.
We verwachten dit vóór 2028 af te hebben. Daarna gaan we aan de slag met woningen die een beter energielabel hebben.
Als u door de hoge energielasten uw huur niet meer kunt betalen, neemt u dan contact met ons op. Omdat we nauw samenwerken met partijen zoals de gemeente, Buurtplein en Schuld Hulp Maatje, is er vaak een goede oplossing te vinden voor uw betalingsproblemen.
U vraagt huurtoeslag aan bij de Belastingdienst. U leest hier hoe u dat doet.
U heeft een DigiD nodig om huurtoeslag aan te vragen
Om huurtoeslag bij de Belastingdienst aan te vragen of om uw persoonlijke gegevens te bekijken, heeft u een DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan hier gratis aan.
Log in op Mijn Sité en vul het formulier Aanvragen/opzeggen automatische incasso in. U krijgt dan een bevestiging van ons toegestuurd.
Een laadpaal plaatsen in de voortuin is niet toegestaan. In sommige gevallen is het wel toegestaan om een laadpaal voor een elektrische auto te plaatsen in de zijtuin (als er een eigen oprit is). U moet hiervoor wel eerst toestemming vragen aan Sité. U vraagt dit aan via Mijn Sité.
Woning met een eigen dak
Als u in een woning met een eigen dak woont en u interesse heeft in zonnepanelen, dan kunt u contact opnemen met installatiebedrijf Kremer. Zij bekijken dan of uw dak inderdaad geschikt is voor zonnepanelen en bespreken met u de mogelijkheden. De contactgegevens van Kremer zijn zonnepanelensite@kremer.nl of 0314-32 88 53.
Appartement
Bij een appartementencomplex of een beneden-/bovenwoning kunnen wij niet zo gemakkelijk panelen op het dak leggen. Misschien is het dak te klein (om iedere bewoner panelen te geven) of ligt het dak niet goed in de zon. Daarvoor moeten we eerst onderzoek doen. Bij appartementencomplexen en beneden-/bovenwoningen bekijken we daarom de mogelijkheden voor zonnepanelen pas als we groot onderhoud uit gaan voeren of als we een dak gaan vervangen.
Zolang asbest goed vastzit, is het niet gevaarlijk. Het is wel belangrijk dat u het niet bewerkt. Dus niet boren, breken of hergebruiken. Zo voorkomt u dat er vezels vrijkomen die mogelijk gevaarlijk zijn voor uw gezondheid. U kunt het asbesthoudende materiaal wel behangen, schilderen of schoonmaken, maar gebruik daarbij geen schuurpapier, hogedrukspuit of staalborstels.
Hier leest u de antwoorden op de meest gestelde vragen over asbest.
Vanwege de veiligheid in de woongebouwen willen we de verlichting ’s avonds en ’s nachts aanlaten. Het aanpassen van bijvoorbeeld de sterkte van het licht levert nauwelijks kostenbesparing op. De meeste woongebouwen zijn voorzien van energiebesparende LED-verlichting. Hierdoor zijn de kosten van het verbruik relatief laag.
Om te verhuizen naar een kleinere woning schrijft u zich eerst in via www.thuisindeachterhoek.nl.Via de site kunt u dan op het woningaanbod reageren. Woningruil is ook nog een mogelijkheid. Hierbij gaat u zelf op zoek naar een huurder die zijn of haar huis met u wil ruilen.
Ja, dat kan. Sité legt hiervoor dan gratis een aansluiting aan in uw meterkast en in uw keuken. U leest hier meer over elektrisch koken.
Heeft u geen eigen cv-ketel en kookt u elektrisch of gaat u elektrisch koken? Dan mag u de gasmeter laten afsluiten. Neemt u hiervoor contact op met Sité. Wij geven het dan door aan Liander die de gasmeter komt verwijderen. Heeft u een woning met een cv-ketel? Dan kunt en mag u de gasmeter niet laten afsluiten.
Om uw verbruik te kunnen bekijken, moet u een account aanmaken bij Ista. In deze handleiding leest u hoe u dit doet.
Nee, u mag zelf geen warmtepomp plaatsen. Wij bepalen waar en wanneer er eventueel een warmtepomp geplaatst wordt en plaatsen deze zelf. Zo kunnen we de pomp goed onderhouden en de kwaliteit ervan garanderen.
Ja, maar alleen als u toestemming van ons heeft gekregen hiervoor. Wilt u een airco plaatsen, vraag dit dan eerst bij ons aan. Dit doet u via Mijn Site. Wij beoordelen dan of het plaatsen van een airco kan op uw adres.
Nee, deze aanpassingen mag u niet plaatsen.
Nee, de vergoeding die u betaalt voor zonnepanelen blijft hetzelfde. Heeft u op dit moment nog geen zonnepanelen, maar krijgt u ze binnenkort of na renovatie? Dan betaalt u de vergoeding die op dat moment geldt.
Dit verandert niets aan wat u betaalt. Sité heeft altijd de BTW betaald, dus uw vergoeding voor de zonnepanelen blijft hetzelfde.
Als uw zonnepanelen minder opleveren door bijvoorbeeld een boom, kunt u dit bij Sité melden. Wij onderzoeken dan hoeveel minder de zonnepanelen hebben opgeleverd. Dan bepalen we of u geldt terugkrijgt en hoeveel dat is.
Wij verwijderen geen zonnepanelen van woningen. De zonnepanelen zijn onderdeel van de woning en het huurcontract. Ook met de huidige kosten voor teruglevering en een mogelijke afschaffing van de saldering in de toekomst, kunt u nog steeds besparen in de energiekosten. We adviseren om elk jaar te onderzoeken of uw energieleverancier nog de beste prijzen en voorwaarden heeft voor zonnepanelen. Gebruik daarvoor de gegevens uit uw jaaropgave en een vergelijkingssite zoals independer.nl, overstappen.nl of easyswitch.nl.
Wij kunnen uw installatie niet voor u uitzetten. Dat kunt u zelf wel, maar dat raden wij u niet aan. Dit verhoogt namelijk de kans op storingen. Terugleveren is met de huidige markt inderdaad minder interessant dan eerder, maar hoeft zeker geen geld te kosten. We adviseren om elk jaar te onderzoeken of uw energieleverancier nog de beste prijzen en voorwaarden heeft voor zonnepanelen. Gebruik daarvoor de gegevens uit uw jaaropgave en een vergelijkingssite zoals independer.nl, overstappen.nl of easyswitch.nl. De servicekosten voor de zonnepanelen zijn onderdeel geworden van uw huurcontract en kunnen wij niet zomaar stopzetten.
Sité keert daar geen vergoedingen uit. We zijn niet verantwoordelijk voor energieprijzen, wet- en regelgeving of andere zaken die invloed hebben op uw energierekening. Waarschijnlijk kunt u wel veel winst behalen bij het afsluiten van een vast contract dat voordelig is voor mensen met zonnepanelen. Gebruik daarvoor de gegevens uit uw jaarafrekening en een vergelijkingssite als independer.nl, overstappen.nl en easyswitch.nl.
Sité vergoedt nooit gemiste inkomsten van zonnepanelen. In sommige gevallen kunt u wel in aanmerking komen voor een bedrag dat u terugkrijgt van betaalde servicekosten voor de zonnepanelen. Bijvoorbeeld als de zonnepanelen langer dan een maand niet hebben gewerkt, als bewezen kan worden dat Sité niet genoeg heeft gedaan om de installatie te repareren. Neem in dat geval contact op met Sité.
Ja, u betaalt dan ook via de servicekosten voor zonnepanelen. Als u in een nul-op-de-meter woning (NOM-woning) woont, betaalt u via een EPV-vergoeding. Een EPV-vergoeding is geld dat u betaalt voor energie die in huis wordt gemaakt, zoals stroom van zonnepanelen.
Leuk dat je interesse hebt in werken bij Sité! Ook als we nu geen vacature hebben die goed bij je past, gaan we graag met je in gesprek. Neem gerust contact op met onze recruiter Susan Landman via (06) 30 33 85 84 of susan.landman@swd.nl.